Gmina Miasta Braniewa realizuje przedsięwzięcie grantowe „Poprawa dostępności budynku Urzędu Miasta Braniewa”, finansowane w ramach projektu „Dostępny samorząd - granty” realizowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Celem przedsięwzięcia grantowego jest kontynuacja działań w celu poprawy dostępności gminy w obszarach dostępności cyfrowej, architektonicznej i komunikacyjno – informacyjnej, w tym budynku Urzędu Miasta. Dlatego w ramach projektu zaplanowano :
- budowę nowej strony internetowej
- zakup 4 pętli indukcyjnych stanowiskowych (Pętla indukcyjna – urządzenie, które zmienia dźwięk na fale elektromagnetyczne i w ten sposób dostarcza go do aparatu słuchowego. Ułatwia słyszenie i rozróżnianie mowy zapewnienie dostępności dla osób niedosłyszących).
- zakup zestawu nagłośnienia konferencyjnego – Zestaw nagłośnienia konferencyjnego będzie przeznaczony do sali sesyjnej Rady Miasta.
- zakup i montaż planów tyflograficznych z rozkładem pomieszczeń na terenie budynku urzędu (tyflomapy poprawiają dostępność dla osób z problemami wzroku)
Przez cały czas wdrażania gmina będzie obsługiwana przez podmiot świadczący doradztwo w zakresie dostępności cyfrowej, architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej.
Wartość grantu: 50 000 PLN