INFORMACJA

STAROSTY BRANIEWSKIEGO

W SPRAWIE ZAWIESZENIA STACJONARNEJ DZIAŁALNOŚCI PUNKTU NIEODPAŁTNEJ POMOCY PRAWNEJ

ORAZ

PUNKTU NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ I NIEODPŁATNEGO PORADNCTWA OBYWATELSKIEGO

W BRANIEWIE

 

W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19, mając na względzie zapewnienie bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z usług określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 2232 z późn. zm.) informuję, że zawieszam w terminie od dnia 31 marca 2021 r. do dnia 9 kwietnia 2021 r. stacjonarną działalność punktów nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w Braniewie.

W dniu 1 kwietnia 2021 r. rozpocznie się na terenie całej Polski Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021.

Udział w spisie jest obowiązkowy.

 

Przypominamy, iż spisem objęci są:

- mieszkańcy Polski – zarówno Polacy, jak i cudzoziemcy,

- stali mieszkańcy Polski przebywający w czasie spisu za granicą.

 

Obowiązkową metodą jest samospis internetowy, który można dokonać poprzez stronę GUS https://nsp2021.spis.gov.pl.

Na czas trwania spisu Gminne Biuro Spisowe w Braniewie przygotowało specjalne miejsca, gdzie można dokonać samospisu (Urząd Miasta Braniewa przy ul. Kościuszki 111 oraz Miejska Biblioteka Publiczna przy ul. Katedralnej 7). Zadzwoń pod nr telefonu 55 625 56 72 i umów termin samospisu.

gus spis

Nie możesz wykonać samospisu internetowego?

Możesz to zrobić telefonicznie 22 279 99 99.

Jeśli nie spiszesz się przez internet ani przez telefon, skontaktuje się z Tobą rachmistrz telefonicznie lub bezpośrednio, aby przeprowadzić spis.

Zgodnie z ustawą o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 roku nie możesz odmówić przekazania danych.

Pamiętaj – udział w spisie jest obowiązkowy. Odmowa udziału w spisie grozi karą grzywny na podstawie art. 57 ustawy o statystyce publicznej.

Osoby wykonujące prace spisowe – rachmistrzowie – legitymować się będą identyfikatorem wystawionym przez Główny Urząd Statystyczny. Wiarygodność rachmistrza można sprawdzić na stronie www.spis.gov.pl bądź dzwoniąc na infolinie 22 279 99 99 .

Rachmistrz będzie wykorzystywać urządzenie mobilne wyposażone w specjalne oprogramowanie do realizacji wywiadów.

Nie obawiaj się o swoje dane. Są bezpieczne, ponieważ chroni je tajemnica statystyczna.

Na rachmistrza nałożony jest obowiązek przestrzegania tajemnicy statystycznej. Ankieter zna istotę tajemnicy statystycznej i sankcje za jej niedotrzymanie.

Rachmistrz nie zbiera pieniędzy i nie prosi o dokonanie żadnej wpłaty na rachunek bankowy, nie pyta także o numer Państwa konta. Wszelkie próby podszywania się pod rachmistrzów prosimy zgłaszać na numer alarmowy 112 lub do najbliższej jednostki policji.

 

Decyzją Burmistrza Miasta Braniewa w dniu 2 kwietnia 2021r. zostają skrócone godziny pracy pracowników urzędu.
Urząd Miasta Braniewa będzie czynny do godziny 12:00.

INFORMACJA

w sprawie dodatkowego wydawania maseczek ochronnych

Szanowni Mieszkańcy!

Informuje, iż w dniu 19.03.2021 r o godz. 19:00, na terenie miasta Braniewa zakończyły prace Punkty Wydawania maseczek ochronnych przekazanych przez Rząd RP dla osób zamieszkałych na terenie miasta Braniewa.

Nie we wszystkich punktach maseczki zostały odebrane.

Wobec powyższego, w celu umożliwienia zaopatrzenia się osób które nie miały możliwości odbioru maseczek w dniach funkcjonowania punktów, w dniu 27 marca 2021r. (sobota), w godz. 10:00-14:00 (lub do wyczerpania zapasów), mieszkańcy mogą zgłosić się do punktów odbioru w podanych, n/w lokalizacjach ,tj.:

1. Plac przed sklepem Biedronka na skrzyżowaniu ul. Kościuszki/Gdańska.

2. Teren zielony przy BCK w Braniewie (przed Bazyliką).

Maseczki wydawane będą przez druhów Ochotniczej Straży Pożarnej Miasta Braniewa.

 

 

Burmistrz Miasta Braniewa

/-/ Tomasz Sielicki

Lubisz robić zdjęcia? Malujesz? A może drzemie w Tobie inny talent artystyczny?

Interesuje Cię, jak zmieniają się Warmia i Mazury dzięki Funduszom Europejskim? Ten konkurs jest dla Ciebie!

Od 1.02 do 4.04.2021 r. można wysyłać zdjęcie lub pracę konkursową przedstawiającą inwestycje, które powstały przy udziale funduszy unijnych dzięki Regionalnemu Programowi Operacyjnemu Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014–2020.

W konkursie udział biorą tylko i wyłącznie fotografie i prace udostępnione w komentarzu pod postem:

 https://www.facebook.com/RPO.Warmia.Mazury/posts/5387177514633197

Kto może wziąć udział?

Konkurs jest skierowany do mieszkańców Warmii i Mazur, szkół podstawowych i ponadpodstawowych:

Dla mieszkańców Warmii i Mazur     Dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Do wygrania 10 000 zł i 10 x 1 000 zł! Do wygrania voucher o wartości 10 000 zł do wykorzystania na sprzęt sportowy lub informatyczny
Co musisz zrobić? Co musisz zrobić?
1. Zrób zdjęcie jednej z inwestycji zrealizowanej z funduszy UE* na Warmii i Mazurach.

1. Zgłoś swoją szkołę/klasę i odpowiedz na pytanie konkursowe:  Jak projekty zrealizowane z funduszy unijnych* zmieniły Warmię i Mazury?

2. Wstaw zdjęcie w komentarzu pod postem konkursowym na profilu Facebook @Warmia i Mazury – moje miejsce oraz podpisz inwestycję i oznacz hasztagiem #RPOWiM.

Aby zwiększyć szanse na wygraną zbierz min. 10 lajków pod swoim zdjęciem!

2. Wybierz jedną z 2 kategorii:

a. praca plastyczna (kartka pocztowa, plakat),

b. praca filmowa (spot reklamowy lub film promocyjny).

Szczegóły w Regulaminie konkursu

Szczegóły w Regulaminie konkursu

Zarejestruj się

Pobierz formularz,

wypełnij go, dołącz pracę i wyślij zgłoszenie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

*Inwestycje zrealizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014–2020